B E S T  O F  2 0 0 3
B E S T   O F   2 0 0 3
 


SZÍNHÁZ           FILM          TÁNCZ          ZENE          KIÁLLÍTÁS           KÖNYV 


 S Z Í N H Á Z                (l.hogy volt 2003)                 B  E  S  T   O  F    2  0  0  3
 




  B   E   S   T      O   F      2   0   0   3                          M A G Y A R  F I L M E K
   



Legjobb  beszélőfilm:       RENGETEG         FLIEGAUF  BENEDEK

Legjobb  némafilm:          HUKKLE             PÁLFFY  GYÖRGY

Legjobb  valóságfilm:        SZÉP  NAPOK     MUNDRUCZÓ  KORNÉL


Legjobb  alkotógárda:      LIBIOMFI            KÁLMÁNCHELYI ZOLTÁN     VÉGH ZSOLT
                                                            STEFANOVICS  ANGÉLA

Legjobb  elsőfilm:            KONTROLL         ANTAL  NIMRÓD

Legjobb  operafilm:         A 78-as BUSZ  SZENT JOHANNÁJA    MUNDRUCZÓ  KORNÉL


Legjobb dokumentfilm:     AZ  ÚT  VÉGE           ALMÁSI  TAMÁS

Legjobb  operatőr:          PADOS  GYULA         KONTROLL


Legjobb   filmszínész:       DIÓSSY  GÁBOR         LIBIOMFI

Legjobb  filmszínésznő:     BALLA  ESZTER        KONTROLL

Legjobb  filmzene:           TALLÉR  ZSÓFIA       A 78-as BUSZ  SZENT JOHANNÁJA



  B   E   S   T      O   F      2   0   0   3                    K Ü L F Ö L D I   F I L M E K
   


Legjobb  rendező:              JULIE  TAYMOR                    FRIDA                 TITUS


Legjobb filmköltemény:       BÁBOK                                            TAKESI  KITANO
      
Proust:                             A MEGTALÁLT IDŐ                           RAOUL RUIZ

Legjobb  valóságfilm:           A  MULTNÉLKÜLI  EMBER                  AKI  KAUROSMAKI


Történelmi:                       MARGÓ KIRÁLYNŐ

Legmulatságosabb film:        OLASZ  NYELVLECKE  KEZDŐKNEK      LONE  SCHERFIG

Közönségbarát:                  ESKÜVŐ MONSZUN IDEJÉN                 MÍRA NAIR


Legfontosabb két film:       MAGDOLNA NŐVÉREK                       PETER  MULLAN  
                                      
                                      A  ZONGORISTA                                ROMAN  POLANSKI




T  Á  N  C  Z                                                 B   E   S   T      O   F      2   0   0   3
 



Legjobb koreográfus:        BOZSIK  YVETTE          Csoportterápia              Bacchanália

Legjobb mozgásszínház:     VÉRED  ÍZE                  K.: Uray  Péter              Kamra


Legjobb  női  táncos:        KRAUSZ  ALÍZ              Csoportterápia              Bacchanália

Legjobb férfi táncos:        FINTA  GÁBOR              Szegedi Kortárs Balett   Carmen


Legjobb hangzó effekt:      RAJKAI  ZOLTÁN          Véred  íze                    Kamra


Legjobb külföldi előadás:  CIE   BUD  BLUMENTHAL     Michel Kuakou
                                                                             Daudet  Fabrice  Denemoustler

Legjobb mozgásszínház:     DEREVO                            Anton  Adassinskij 

Legjobb férfi táncos:        CARLOS  RODRIGUEZ           Nuevo Ballet Espagnol

Legjobb női táncos:         MARYLISE  TANVET             New Danish Danse Theatre

Z  E  N   E                 (l.hogy volt 2003)                   B  E  S  T    O  F    2  0  0  3
 

 

K I Á L L Í T Á S        (l. hogy volt 2003)                B  E  S  T    O  F    2  0  0  3 
 

 

K Ö N Y V                  (l.hogy volt 2003)                B  E  S  T    O  F    2  0  0  3
 



B E S T   O F   2  0  0  6              2  0  0  5             2  0  0  4          2  0  0  3  
 


B E S T   O F   2 0 0 6
 

  
SZÍNHÁZ           FILM           TÁNCZ          ZENE          KIÁLLÍTÁS            KÖNYV

B E S T   O F   2 0 0 5
 


SZINHÁZ           FILM           ZENE           TÁNCZ           KIÁLLÍTÁS           KÖNYV     

B E S T   O F   2 0 0 4
 


SZINHÁZ           FILM           ZENE           TÁNCZ            KIÁLLÍTÁS           KÖNYV
         

B E S T   O F   2 0 0 3
 


SZINHÁZ           FILM          ZENE         TÁNCZ          KIÁLLÍTÁS           KÖNYV 


HOGY  VOLT:           SZEGEDI  KORTÁRS  BALETT:             Várszínház
 


A Tragika címet viselő első rész a nagyszerű társulat derekas helytállása ellenére: nézhetetlen. Ezt a vendég-koreográfust kár volt meghívni !  Pedig  Markovics Ágnes most is kiváló volt, mindent elkövetett, hogy életre galvanizálja értelmetlen szerepét.

A  Scsedrin által zseniálisan átalkotott BIZET motívumok sokat ígértek, a koreográfia ugyan-
kőkorszaki volt, a cselekmény megformálása invenciózus,  az együttes  páratlan dinamizmus-
sal lhitelesítette  Uri Ivgi  koreográfus  avitt elképzeléseit.  De nem csak ez volt a baj:  egy
súlyos szereposztási tévedésen elcsúszott az egész !     Mert sokféle Carment el tudunk képzelni, még szőkét is... de lárvaarcú, jéghideg , aszex Carment lehetetlen. Egy ilyen szerepet nem lehet csak szépen, hibátlanul eltáncolni,  ezt bizony izzó átéléssel játszani kell ! A vulkántól nem azt várjuk, hogy csendesen füstölögjön. Talán a két főszerepet kellett volna megcserélni ...

Egy valami, egy Valaki miatt mégis meg kell néznünk: Escamillo figuráját Finta Gábor hihetetlen adottságokkal, elképesztő tehetséggel táncolta. Képzeljünk el egy 198 cm magas, gyönyörű izomembert, aki breakdance stílusban kúszva-csúszva talajtorna-bemutatót tart--- közben iszonyatos magasságokat ugrik, angolspárgázik földön és levegőben, piruettjei meg szinte nurejeviek. Fél kézzel emel és egész szívvel játszik. Egyedülálló fenomén, nagyon várjuk, hogy Juronits kreál neki egy igazi főszerepet.

ESCAMILLO :            FINTA  GÁBOR             VISSZA !  VISSZA !!!

 
HOGY  VOLT:                 Őszi  Fesztivál
 


Táncprodukciók szempontjából nem sok történt, a Soros Studiószínházi Napokon pedig már bemutatott darabokat láthattunk.
Az egyetlen igazi, revelatív élményt a CIE  BUD  BLUMENTHAL társulat jelentette.Az alapító
koreográfus fellépése ugyan csalódást keltett, de ennek oka az első számként káprázatosat nyújtó elefántcsontparti-szenegáli kettős volt. A két szédületes táncos Blumenthal hihetetlenül eredeti koreográfiáját mutatta be, olyan tüneményes virtuózitással, hogy ezután színpadra lépni eleve kudarcot jelentett.
Michel  Kuakou  és  Daudet  Fabrice  Grazai  a jövő férfitáncos-ideálját testesítették meg. Tornász-izomzat lepke-lazasággal, sziporkázó ugróakrobatika, delejes visszafogottság, átlelkesített muzikalitás. Hullámzó lassúsággal kibontott nagyívű formák, váratlanul robbanó mozgás-petárdák szikrázó ellenpontjaival .A félórás gyönyörűség végtelen ismétlést kívánt volna, de Ők inkább hetykén pattogtak még egy-két ugrás-variációt...
Ebben az évben kétszer jártak nálunk, minden évben többször kellene !